Massasjeterapi

Massasjeterapi er behandlingsteknikker med lange tradisjoner. En massasjeterapeut sin viktigste oppgave er å løse opp spenninger i muskulaturen. Spenningene kan for eksempel oppstå av dårlig arbeidsstilling, overanstrengelse eller følelsesmessige årsaker som stress, sinne, og angst.

Hva kan massasjeterapi hjelpe deg med?

Klassisk massasje er hovedsakelig trykk, tøyninger, manipulasjon og bearbeiding av kroppens mykvev, basert på vestlig medisin

• Gjør spent muskulatur myk og elastisk
  • Motvirker spenninger ved smertetilstand
  • Bindevevet blir smidigere
  • Øker blod- og lymfesirkulasjonen
  • Næringsopptaket i muskulaturen øker
  • Immunforsvaret styrkes
  • God effekt på anstrengte muskler i idrettssammenheng
  • Dypere og bedre pust
  • Avstressende og virker beroligende
  • Demper angst og uro
  • Øker kroppsbevisstheten
  • Øker konsentrasjonen og bedrer søvnkvaliteten
  • Gir velvære og energi

Etter massasjen er det en fordel å ta det med ro, samt å få i seg en del vann. Det er vanlig å oppleve «bivirkninger» alt etter lengde og intensitet. Noen vil føle seg trette, mens andre blir fylt av energi. Du kan bli tørst og sulten og måtte gå oftere på toalettet. Noen vil også kunne oppleve kulde og varmefornemmelser.

Covid-19

Vi følger bransjerådene for smittevern ved 1-1 behandling hvilket innebærer strenge hygienetiltak. Vi ber klienter og pasienter om å ha forståelse for mindre tidsforskyvninger som følge av ekstra rengjøring.

Når kan du komme til behandling?

Du må være frisk. Du kan IKKE komme til klinikken dersom du føler deg syk (gjelder også lette symptomer på forkjølelse og halsvondt samt akutt luftveisinfeksjon, feber, hoste eller tungpustethet), om du er i karantene, eller bor sammen med en som er i karantene. Har du vært i utlandet må du vente 10 dager før du kommer til behandling eller etter negativt prøvesvar på covid-19 test tatt etter ankomst til Norge.

Vi ber deg også om å sette deg in i helsedirektoratets generelle råd for hygiene og smittevern samt å gjøre følgende når du kommer til klinikken:

• Bruk munnbind under hele besøket.
  • Bruk hånddesinfisering med en gang, vask gjerne hendene i tillegg.
  • Hold to meter avstand til andre i venteområdene.
  • Unngå å ta deg i ansiktet eller munnen under besøket.
  • Unngå å bruke mobilen under besøket, alternativt kan du desinfisere skjermen.

Send meg en melding

Massasjeterapiskjema

Anne Tamlag

Massasjeterapeut og Ute-instruktør i Dekktrening og Nordic Training
E-post: anne@tiforalle.no
Mobil: 920 14 735

Massasjebehandling er en effektiv og trygg tilleggsbehandling i opptrening, rehabilitering og forebygging av muskelspenninger og belastningsskader

Hva sier kundene?

Trivsel med treningen

Skulderskaden til vår sønn er endelig tatt på alvor. Med god oppfølging med undersøkelser og tilpasset treningsprogram, kan vi snart se gutten på håndballbanen igjen! De ansatte har vært ærlige, støttende og oppmuntrende underveis i prosessen, noe som er svært viktig i en lang opptreningsperiode. Snart er vi i mål!